Publicatieplicht

Op 3 september 2020 is Stichting Eastgate ingeschreven bij de Notaris en KVK.

Stichting Eastgate

Nijverheidsweg 29
7671 DA Vriezenveen

Email info@stichtingeastgate.nl

KVK nummer 80232221

RSIN nummer 861597734

Rekening nummer NL02.BUNQ.20.48.303.633

Bestuurssamenstelling

Voorzitter: Kristiaan ten Brinke
Secretaris: Leandra ten Brinke
Penningmeester: Yvonne Eshuis – Smit

Doelstelling

De stichting heeft ten doel uitsluitend of nagenoeg uitsluitend het algemeen nut te beogen met name door:

Mensen in (hun ontwikkeling) bemoedigen, laten groeien, bloeien en toerusten. Hierbij is het fundament Jezus Christus.

Wij brengen mensen en ondernemers die willen geven, en mensen die bemoediging nodig hebben bij elkaar. Wij doen dit op een persoonlijke, praktische en discrete manier. We zijn begonnen in en rond Vriezenveen en hebben een visie voor Twente en het hele land. We doen dit vanuit de liefde van God de Vader die we graag willen uitdelen.

• Bemoedigen:

Steun bieden aan kwetsbare personen in de samenleving.

1. Dit doen wij door hen te bemoedigen met woorden en/of een kaart.
  2. We bemoedigen door een cadeautje of presentje te brengen wanneer iemand ziek is en/of door een moeilijke tijd gaat.
  3. We brengen ze een gift door bijvoorbeeld een supermarkt pas waarmee ze boodschappen kunnen kopen.

• Laten groeien, bloeien en toerusten:

Door individuele gesprekken en door samenkomsten.

1. We nemen tijd om naast de bemoediging d.m.v. een presentje ook een luisterend oor te zijn.
  2. Door te spreken op samenkomsten willen we mensen laten groeien en bloeien
  3. Het toerusten zal gebeuren in kleinere bijeenkomsten van 10-20 personen.

De stichting verricht haar werkzaamheden op christelijke grondslag

Werving geld

Het vermogen van de stichting zal worden gevormd door:

• subsidies en donaties;
  • schenkingen, erfstellingen en legaten;
  • alle andere verkrijgingen en baten.

Tevens worden inkomsten verworven door inkomsten uit verschillende activiteiten, welke zonder uitzondering worden ingezet om de doelstellingen van de stichting te verwezenlijken.

Beheer van het vermogen

Minimaal twee maal per jaar vindt er een bestuursvergadering plaats. Per einde van het boekjaar worden de boeken van de stichting door de penningmeester afgesloten.

Het vermogen van de stichting wordt aangehouden op een BUNQ bankrekening. Er wordt met het vermogen geen beleggingen gedaan.

De besteding van het vermogen

Het vermogen van de stichting wordt ingezet om de doelstellingen van de stichting te verwezenlijken.

Beloningsbeleid

De bestuursleden van Stichting Eastgate ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden.